Jagged Alliance News

Söldnertreffpunkt für alle Themen rund um "Jagged Alliance 2" und den Nachfolger "Unfinished Business".

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Nitrat
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Beitrag von Nitrat » 02 Jan 2003, 11:18

Tja ich glaube der versuch GOLD ist wohl vom finaziellen her gescheitert. Die erbrachte "leistung" hat sich nicht ausgezahlt.

oder die haben mit dieser aktion ein paar Steuerzahlungen gespart.... weil zum jahresende ist das Finanzamt (jedenfalls in Deutschland) immer tätig größere summen abzuziehen, wenn man zuviel gewinn mit dem Betrieb gemacht hat.

Wenn Strategie First zuviel gewinn hatte müssen die also minus
machen da hatte sich halt der kauf von den rechten dazwischen
gelohnt.... mehr nicht !!

und Freitag der 13.te sagt eigentlich auch schon etwas ;)


PS: Wie sieht es jetrzt aus wenn ich GOLD die deutsche version
als 650MB paket anbhiete, ist das nun illegal oder doch lega, weil ja
1. keine umsetzung geplant ist
2. keine Programmierer "mal wieder" tätig sind
3. keiner ahnung hat wo bzw. wer welche rechte hat


:D

NITirgendwieahnteichsowasRAT

Gunny
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Beitrag von Gunny » 02 Jan 2003, 14:03

geh doch ins BearsPit und frage Chris Camfield persönlich, schließlich schaut er öfters dort vorbei
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Theron
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Beitrag von Theron » 02 Jan 2003, 15:03

@Nitrat,also bevor du jetzt die 650 MB zum Download oder sonstwas anbietest,brenne die JA Gold dt auf ne CD schick sie mir zu und ich Überweise dir 25$oder €.Danach kannst du ja SF oder wem auch immer einen Teil zukommen lassen,das ist mir Wurscht.
Hauptsache ich hab endlich mein Gold,und noch dazu auf dt. hehe:D :D :azzangel:
Es ist leichter einen
Atomkern zu spalten als ein Vorurteil.
Albert Einstein

MfG

Gunny
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Beitrag von Gunny » 02 Jan 2003, 15:46

Original geschrieben von Theron
@Nitrat,also bevor du jetzt die 650 MB zum Download oder sonstwas anbietest,brenne die JA Gold dt auf ne CD schick sie mir zu und ich Überweise dir 25$oder €.Danach kannst du ja SF oder wem auch immer einen Teil zukommen lassen,das ist mir Wurscht.
Hauptsache ich hab endlich mein Gold,und noch dazu auf dt. hehe:D :D :azzangel:
... und genau das ist illegal

wenn du den GoldPack willst, dann kauf ihn dir und mach dann deine eigene deutsche Version draus, aber so net
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shadow the deat
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Beitrag von shadow the deat » 02 Jan 2003, 16:28

illigal ist nur wenn man sich erwichen lässt ^^
:lhdevil: :uriel: Führer der SoS :lhdevil: (soldiers of shadow)

:lhdevil: Enominis Satanis :lhdevil:

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Theron
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Beitrag von Theron » 02 Jan 2003, 17:37

²Gun,DAS WAR REINE IRONIE.Langsam sollte jeder meine Einstellung in bezug auf Software kaufen oder nicht kennen.
Ich hoffe das war DEUTLICH
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Albert Einstein

MfG

Nitrat
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Beitrag von Nitrat » 02 Jan 2003, 18:15

Original geschrieben von Theron
@Nitrat,also bevor du jetzt die 650 MB zum Download oder sonstwas anbietest,brenne die JA Gold dt auf ne CD schick sie mir zu und ich Überweise dir 25$oder €.Danach kannst du ja SF oder wem auch immer einen Teil zukommen lassen,das ist mir Wurscht.
Hauptsache ich hab endlich mein Gold,und noch dazu auf dt. hehe:D :D :azzangel:
kann ich gerne machen nur habe ich keinen brenner... und aus mehreren gründen brenne ich nicht mrh... hab mal nen pott waser getrunken das reichte mir,... dann fing ich mit redbull an und....


hihihihi

btw. es muss trotzdem noch einiges umgeändert werden, die
geschriebenen buttons müssen auf dt. und da gibts viele !!


MFG....

Düsenschrauber
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Beitrag von Düsenschrauber » 02 Jan 2003, 18:29

Ich hab mir das Gold Pack schon bestellt und warte brennend darauf bis es kommt!:D

Aber es gibt paar Lumpen die das heilige Gold Pack mit e-mule zum download anbieten!Solche Gurken!
I'm a Wrestlingfan,Metalfan,from Turkey AND Straight Edge.I'm not only unique,I'm better than you!
Fuck Alcohol,Drink Pepsi! ^^

Chumpesa
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Beitrag von Chumpesa » 02 Jan 2003, 19:32

Ein komisches Drunter und Drüber...

Irgendwas ist sicher im Busch, sonst würde Chris Camfiled ja was sagen! Das ist das einzige, was mich im Moment noch hoffen lässt.


@Nitrat: Ich glaube nicht, dass irgendwas in Richtung JA Gold und runterladen legal ist.
Schreib am Besten ne Mail an einen von Strategy First und frage ihn.

Wäre eine Anleitung zum Selberbauen einer deutschen JA2 Gold version legal??
funky cold meduna!
Chumpesa

Gunny
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Beitrag von Gunny » 02 Jan 2003, 19:44

also eine reine Anleitung zum Selbermachen stellt IMHO kein Problem dar,
jeder macht die Änderungen ja selbst und auf eigene Gefahr hin
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Beitrag von Nitrat » 06 Jan 2003, 13:11

zur Anleitung,
Das problem wird dann mit den sprachdaten sachen sein, denn
jeder müsste JA2 auf deutsch haben, hat jemand keine dt.
version so braucht er die sprachausgabe von jemand anderen.
Die betragen so rund 400 MB.


MFG.....

cyberlover
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Beitrag von cyberlover » 09 Jan 2003, 07:43

kann man denn nict einfach mit den leuten von SF sprechen?? Ich meine, wenn NITI sowieso ne deutsche Version bastelt, dann kann man diese doch SF geben, die gucken sich das an, und wenns OK ist, dann kann mans als "Language Pack" vielleicht sogar bei SF downloaden.
Kann man da nichts drehen, vielleicht funzt das ja auf dem Wege??!!

@düse
Ich kann die lumpen schon verstehen! wenn es über mehrere wochen nicht die möglichkeit gibt, das Gold Pack irgendwo zu kaufen, dann ist es doch nur normal, dass man es sich auf diesem wege besorgt!

PS: Ich habs mir auch auf diesem Wege besorgt, aber nur weil mir die Umstände und die Versuche, das Teil zu bestellen, die über mehrere Wochen gescheitert sind, extrem auf den Kecks gingen. Wenn ich die Möglichkeit habe, einfach und zu einem vernünftigen Preis an das Original zu kommen, dann kauf ich es mir natürlich!! Aber zum testen nehm ich erstmal das was ich hab!
:sniper: CYBERLOVER :aug:

_________:gunman: :head: :gunman:
Bunt ist das Dasein und granatenstark! Volle Kanne Hoschis!!! :head:

Ihnen ist gehelft worden?! --> Dann bitte posten wo der Fehler lag!

Lytinwheedle
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Beitrag von Lytinwheedle » 09 Jan 2003, 10:34

Bei SF ist noch niemand zu erreichen, ich glaub die haben jetzt 2 Wochen Ferien (wenn ich mich richtig erinnere....)

Gut dass mal wieder News auf der Basis gepostet wurde!!

Khellè
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Beitrag von Khellè » 10 Jan 2003, 18:24

Ja, finde ich auch Lytin. Schade finde ich nur, dass z.B. der neue Mod dieser russischen Entwickler (so der nicht gerade nur mit der russischen Version von JA2 kompatibel ist ;)) überhaupt keine Erwähnung fand. Ich finde, dass man, zumal JA2 nun sowieso nicht gerade das meistgespielte Spiel Deutschlands ist, jede Neuigkeit in den News melden sollte. Es hinterlässt immer einen anderen Eindruck beim Basis Besucher, wenn mal eine News von vor ein paar Tagen da ist, anstatt eine News von vor ein paar Wochen, wie es oft der Fall ist.
His favorite areas of study within his degree were Shakespeare, the Restoration, Ancient Literature and most definitely not Contemporary Lesbian Eurobitch Authors.

PinkRabbit
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Beitrag von PinkRabbit » 10 Jan 2003, 18:33

anstatt eine News von vor ein paar Wochen, wie es oft der Fall ist.
jaja, mit dir als Newsmaker gäb's jede Woche was zu berichten, inkl. Screenshots und ausführlichen Interviews, alles bekannt. ;)
You look Kind of clean cut... but then again.. you could have murdered your granny with a hammer.

Lytinwheedle
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Beitrag von Lytinwheedle » 11 Jan 2003, 01:28

Huh??

Im anderen Thread (Breaking News...) ist ein Post von Lee das ziemlich viel Aussagt. Ich blick bald nicht mehr durch...

Zephalo
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Beitrag von Zephalo » 11 Jan 2003, 01:59

Ist eigentlich relativ einfach:
SF hat die Rechte erworben, die ALTEN JA Titel (incl. JA2 und UB) zu vermarkten. => JA2 Gold Pack

Leider haben sie scheinbar nie die Rechte an JA3 erworben, die liegen immer noch bei Sir-Tech (die es als Firma und Lizenzhalter ja immer noch gibt), und somit liegen diese brach...

Und was die vielen News-Meldungen angeht: da hat mal wieder einer vom anderen abgeschrieben...

traurigen Gruß,
Zephalo

friede
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Beitrag von friede » 11 Jan 2003, 07:12

Original geschrieben von Zephalo
...
Und was die vielen News-Meldungen angeht: da hat mal wieder einer vom anderen abgeschrieben...
hier sieht man mal wieder deutlich, dass viele dt. online spielemagazine unseriös arbeiten - dies gilt zumindest für alle magazine, die es nicht nötig gehalten haben GameSpot als quelle der urspungsmeldung zu erwähnen! :death:

eine andere frage ist natürlich, wie seriös die quelle von GameSpot ist...
www.fallout-fan.de <= Wird wohl nicht wieder online gehen! :(
Die einzige deutsche Arcanum-Fanseite => www.Tarantiner-Bote.de
www.Taktikspiele.de <= Die deutsche Informationsquelle über Taktikspiele a.D.

Lytinwheedle
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Interview mit RPG Vault!!

Beitrag von Lytinwheedle » 11 Jan 2003, 11:59

Im Bear's Pit haben die Leute von SF gerade einen Link zu einem Interview gepostet!
Sie hatten bei SF an einem Fantasy-Strategiespiel gearbeitet... Nicht an JA3.

Link

Linda and Ian Currie Interview
Two principals from the team that worked on Wizardry 8 and Jagged Alliance tell us about their current situation.

January 10, 2003 - At the end of Crusaders of the Dark Savant, the seventh title in one of computer gaming's landmark series, the malevolent title character had taken flight toward Dominus, a world on the cusp of the Cosmic Circle. In his possession was an unbelievably powerful artifact that had originated there; called the Astral Dominae, it held the very secret of life. And hot on his trail were two powerful races, the T'Rang and the Umpani, as well as the player's own party. Sometimes referred to as Wizardry 7, the game was released in 1992. An updated CD version, Wizardry Gold, followed some four years later, but as fate would decree, the pursuit was not rejoined until the late part of 2001 when Wizardry 8 finally permitted long-time fans and new players alike to return to the epic adventure.

This title proved to be a significant critical success, accumulating a number of awards and accolades including some from this site. However, it was not enough to prevent the demise of developer Sir-tech Canada, the Ottawa, Ontario-based studio that had also been responsible for creating the acclaimed Jagged Alliance series of strategy games enhanced with RPG elements. Since that time, the development team, an experienced group with six published titles since 1994, had only been seen or heard from occasionally. This situation changed a week before Christmas when we received a rather unusual press release announcing its availability. Of course, we wanted to know more and followed up to see what we could find out. The result is the following question and answer session with two of the team's principals, accomplished game makers Linda and Ian Currie.


--------------------------------------------------------------------------------

Jonric: To get things started, please introduce yourselves and summarize your backgrounds in game development.

Linda Currie: I'm Linda Currie and have been Co-Designer and the Level Designer on each Jagged Alliance product (Jagged Alliance, Jagged Alliance Deadly Games, Jagged Alliance 2, Jagged Alliance 2 Unfinished Business), Designer and Project Leader of Nemesis: The Wizardry Adventure, and finally Project Leader and a Co-Designer of Wizardry 8, recipient of Computer Gaming World's 2001 RPG of the Year award.

Ian Currie: Also here is Ian Currie and I have the same last name as Linda. :) I'm the creator of the Jagged Alliance series and have produced and co-designed all four products. Linda even allowed me to lend some of my design and production skills to Wizardry 8 for a while. I started programming games in 1989, but since 1997, I've concentrated more on production and design work. I love game development and the team dynamics that it involves - especially now that the related tasks have become so specialized.

Jonric: Last month, you let it be known that "the team that worked on Wizardry 8 and Jagged Alliance is still together and is available for new game projects." What do you regard as the particular strengths of this group?

Linda and Ian Currie: The team consists of many of the core people who worked on the various Jagged Alliance products and Wizardry 8 developed by Sirtech Canada. These are people that Ian and I have had the honor of working with over the course of numerous products and whose skills we hold in high regard. Even more importantly, they work efficiently together, get along well and trust each other. If you've ever had a team that didn't mesh, you really know the difference this makes. Additionally, the individual strengths of each person have really allowed us to have the "right" person for the job for the myriad of tasks that are important to creating a solid game effort.

Jonric: Who does "the team" refer to in terms of specific individuals and their roles on these titles? Aside from you, who works in the design and programming areas?

Derek Beland was our Lead Technical Programmer on Wizardry 8. His job is to create the low-level systems that the rest of the game is built around. The "first man in," he takes the raw specs and transforms them into general-purpose systems and tools that the content creators can use to flesh out the game. We've been working with Derek since 1994.

Chris Camfield was our Lead Game Designer and Programmer on Jagged Alliance 3. He first joined us to do localization work on Deadly Games and was integral to Jagged Alliance 2. He also added his coding and design contributions to Wizardry 8.

Alex Meduna was our Lead Gameplay programmer on Wizardry 8. He is a gameplay programmer, focusing on high-level systems such as combat mechanics, character creation and development, difficulty scaling, and balancing. His credits include substantial contributions to Jagged Alliance, Jagged Alliance: Deadly Games, Jagged Alliance 2, and Wizardry 8. He has been a key member of the core design team on all his projects, and has amassed an extensive knowledge of game design. We've been working with Alex since 1994.

Alex Parlour was a programmer on Wizardry 8. Like everyone on the team, Alex is a huge game fan. Alex has a background in Mechanical Engineering and studied many topics directly relevant to game design - robotics, dynamics, forward and inverse kinematics, artificial intelligence, advanced calculus and linear algebra, not to mention various programming languages and 3D graphics.

Charles Miles has been working as a game writer and designer since 1998, and previously worked on the publishing side of the business from 1995 to 1998. His efforts were integral the story, dialogue, creatures, game mechanics, and level designs for the award-winning RPG Wizardry 8. He also placed every item and creature in the game, which earned him a unique credit as "monster wrangler."

Jonric: And how about in the areas of art and animation? Who are the individuals there and what kinds of backgrounds do they have?

Linda and Ian Currie: James Ferris is a 3D Artist and has over five years of experience in the game industry. During that time he has filled roles as a Character Modeler, Animator, Level Artist, Lead Level Artist and Texture Artist on a variety of projects for three different game companies.

Lee Haneman is our Lead Artist and Animator. A traditionally trained artist and animator, Lee has been working in the game business for over seven years. During that time, Lee has held such titles as 2D Artist, 3D Modeler, Animator, Lead Animator, Department Head of Animation, and Lead Artist. Wizardry 8 features over 70 Haneman-animated creatures and his flair has contributed much to the various characters.

Joey Whelan is an Artist who entered the game business in 1996 on Sirtech's Jagged Alliance 2. He quickly created a niche for himself as a portrait artist, creating faces for the dozens of characters found in the game. He played a similar role for Wizardry 8, except this time the faces he created were for exotic races such as dwarves, elves, lizardmen, rawulfs and felpurrs.

Norman Olsen is a 3D Artist who is adept at creating and texturing 3D environments. At Sirtech Canada, he worked on 2D environmental tile sets for the award-winning Jagged Alliance 2 and also worked as a level builder and texture artist for Wizardry 8.

Nick Brdar is a 3D Artist. Though we only began working with Nick after Sirtech Canada discontinued their development efforts, we consider him to be a solid part of our team. He fits in so well with all of us that we almost forget that he wasn't around in Sirtech's days! He's taught sculpture at the university level, worked on sets, props and special effects used in film, television and commercials, and created 3D environments for architects and ride designers.

Nicholas Minns is a 3D Artist and Animator. Like our other Nick, we only began working with him after Sirtech Canada discontinued their development efforts, and in the same vein, we now consider him to be a solid part of our team. His skills in modeling, texturing and animating make him a valuable, and versatile member of the team.

Andrew King is our Concept Artist. We've been working with Andy since April 2002 and when we look back, we wonder how we did without him. His creativity and skill at putting images to paper made it possible for us to streamline many of our methods.

Terry Brose is our Lead Tester. A long-time game fanatic, Terry has transformed his hobby into his profession. Considering that we did not have the benefit of a large QA department, Wizardry 8's stability is due in no small part to Terry's tenaciousness.

Lytinwheedle
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Teil 2

Beitrag von Lytinwheedle » 11 Jan 2003, 12:04

Jonric: With Wizardry 8 having been released some time ago, what have you all been doing since then? How did you manage to stay together as a group - and why did you want to?

Linda and Ian Currie: When Sirtech Canada discontinued its game development operations, we felt it was ironic because our team was the strongest it ever had been - both in terms of collective skills and solid teamwork. Luckily, we were able to gain employment as a team immediately. While this allowed us to stay together between then and now, the company we joined was recently forced to downsize, making us available once more. As far as why we wanted to stay together back then... well, it let us all continue doing what we loved to do, with people we knew well and were comfortable with. But in a weird way, staying together as team is even more important to us now given the things we've been through together. There's some truth to adversity bringing people together, we guess. ; )

Jonric: Since it's rather unusual for a team to announce it's available, what circumstances or events prompted you to release last month's statement? And why not go the more common route of approaching publishers?

Linda and Ian Currie: Well, our situation is somewhat unusual in that we were a group of people working for someone else when the unexpected happened. We hadn't previously planned on splitting off to form an independent team. The sad truth is that team members will soon be forced to seek alternate employment and we didn't have much time to "make something happen". And though some of us have been in the industry for a while, we've been in the trenches of game development for one company or another, not out making contacts with companies that hire development teams. We hoped that by putting out that press release we could reach a wide audience quickly. We know development is expensive and we know it's high risk. But we have a lot a faith in the team and having watched it grow for almost 10 years, we know it's a valuable commodity to the right company.

Jonric: What would your team be most interested in working on - something like Jagged Alliance or Wizardry 8, or a different type of game? Have you been working on anything, either actual development or at the conceptual level? If so, what you can tell our readers about it?

Linda and Ian Currie: We have a lot of collective experience with games like Jagged Alliance or Wizardry, and there's no doubt that there are a lot of nuances to role-playing and tactical strategy that we probably know better than many. At heart, we are fans of these types of products and enjoy working on them. But we also appreciate new ideas and recognize that in this industry you need to evolve or die. As gamers, we don't have tunnel vision and love to play a great variety of things... well, there are some exceptions of course. ; ) We can draw from our experiences as gamers and know that the skills we have accumulated in the in-depth nuances of RPG and strategy will serve us well on any product. Ian's dream project has been to do a fantasy tactical strategy and we were lucky enough to be able to do a lot of work on it for the company we were previously working for. While the work that had been done on that particular design isn't in our hands anymore, we indeed have new concepts that we'd love to tackle.

Jonric: Is there anything else you'd like to tell our readers, or anything you'd like to ask them?

Linda and Ian Currie: Game development is a tough business and from the outside looking into the game industry, it's not always easy to see why things happen the way they do... heck, sometimes from inside the game industry it's not easy to tell why things happen the way they do. ; )... We certainly hope that as a team we will be able to continue to have the opportunity to create games with the quality standards that we've been known for but, whatever happens, we wouldn't want anyone who reads this to feel any ill will towards any company as it relates to any of this. And of course, if you're one of the people who might just be interested in funding a development effort from "the team that worked on Wizardry 8 and Jagged Alliance", then you can reach us at development_team2003@yahoo.com.

Wizardry 8 and the Jagged Alliance titles offer ample demonstration of the abilities of the team that created them, and having played most of them, we can most certainly attest to the considerable amounts of enjoyment they provided. Accordingly, we hope Linda, Ian and the rest will be able to continue doing what they do best, and doing it together. And of course, we thank the two of them for filling us in on the full details of their current situation.

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Re: Teil 2

Beitrag von Zephalo » 11 Jan 2003, 12:31

Original geschrieben von Lytinwheedle
Ian's dream project has been to do a fantasy tactical strategy and we were lucky enough to be able to do a lot of work on it for the company we were previously working for.
Wie ich schon geschrieben habe, kein JA3. Sie haben also für SF an einem Fantasy Strategie Spiel gearbeitet.

So langsam verabschiede ich micht von dem Gedanken, jemals Jagged Alliance 3 zu spielen...

Gruß,
Zephalo

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Re: Re: Teil 2

Beitrag von friede » 11 Jan 2003, 16:24

Original geschrieben von Zephalo
Wie ich schon geschrieben habe, kein JA3. Sie haben also für SF an einem Fantasy Strategie Spiel gearbeitet.

So langsam verabschiede ich micht von dem Gedanken, jemals Jagged Alliance 3 zu spielen...

Gruß,
Zephalo
diese textstelle habe ich völlig überlesen... sollte wirklich genauer lesen! :(
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Beitrag von Nitrat » 11 Jan 2003, 16:52

beim lesen vergeht mir die lust aufs modden...
... ich hau ab !!



MFG.....

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Beitrag von Lytinwheedle » 11 Jan 2003, 21:47

Abhauen ist keine Loesung! Wir brauchen gute Modder...

Ich glaube aber immer noch daran dass einmal ein JA3 kommt. Es wird vielleicht nicht von den Sir-Tech entwicklern gemacht, aber es kommt... Ansonsten haette SF sich nicht soweit aus dem Fenster gelehnt und in Interviews gesagt dass sie ueber eine Fortsetzung nachdenken...

Theron
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Beitrag von Theron » 11 Jan 2003, 22:01

mh....ob ich glaube das JA3 kommt,Großer Gott das vermag ich nicht zu beantworten.Alle die sich seit 10 Jahre sind es glaub ich mit JA oder Wiz beschäftigen haben doch Erfahrung genug gemacht mit S-T und allem was dahinter steht,Mann...diese Gerüchte und was weis ich noch alles für Gezedere,da darf es doch,Entschuldigung einem irgendwann mal zuviel sein.
Ich für meinen teil glaube NICHTS was auch nur ansatzweise mit
der C-Family zu tun hat,das darf mir niemand Übel nehmen.

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Beitrag von Gunny » 11 Jan 2003, 22:02

hm Lythin, aber SF hat nicht die Rechte an JA3, sondern nur an den alten Titeln,
die JA3 Rechte liegen wohl immer noch bei Sir-Tech
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Beitrag von MAP-MASTER » 12 Jan 2003, 00:34

Original geschrieben von Nitrat
beim lesen vergeht mir die lust aufs modden...
Wieso denn? Wenn JA3 ein wenig später erscheint - und es wird erscheinen- wird man einfach noch etwas länger modden müssen - und Zeph hat vermutlich nur vergessen den Miesepeter-Mode auszuschalten....... ;)

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Beitrag von Enforcer » 12 Jan 2003, 01:26

Original geschrieben von friede
hier sieht man mal wieder deutlich, dass viele dt. online spielemagazine unseriös arbeiten - dies gilt zumindest für alle magazine, die es nicht nötig gehalten haben GameSpot als quelle der urspungsmeldung zu erwähnen! :death:
giga z.B. hat gamespot als quelle angegeben:

Kommt Jagged Alliance 3 noch?
(Felix) Ruhig ist es geworden um den Nachfolger zu "Jagged Alliance 2". Obwohl das zuständige Entwicklerstudio im Dezember pleite gemacht hat, gibt es noch Pläne für einen Nachfolger.

Zwar besitzt die Spielefirma "Strategy First" die Rechte zur "Jagged Alliance"-Serie, doch konnten die auch nicht damit rechnen das Ihr einziges auswärtiges Entwicklerstudio dicht machen musste. Diese arbeiteten auch gerade an dem Strategiespiel "Jagged Alliance 3". Dies sind die schlechten Nachrichten. Die guten sind, dass einige der Entwickler die an dem Projekt gearbeitet haben direkt ins Mutterstudio von "Strategy First" verlagert worden sind. Zumindest laut dem Artikel auf "Gamespot". Demnach soll das Spiel durchaus noch in Planung sein und die Spieleschmiede kämpft darum das Game am Leben zu erhalten. Ob es dennoch irgendwann kommt steht vorerst in den Sternen da man sich bei "Strategy First" nicht konkret zum Thema äussern will.

PS: Hab das "viele" nicht überlesen.
"You know what I wish? I wish all the scum of the Earth had one throat and I had my hands about it."

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Beitrag von Nitrat » 12 Jan 2003, 16:57

Original geschrieben von Lytinwheedle
Abhauen ist keine Loesung! Wir brauchen gute Modder...
hmmm
......
ich hau aus dem Forum ab damit ich diese tollen News nicht lesen
muss, um an den anderen sachen weitermachen zu können ohne
daran zu denken was für eine gehirnwäsche hier gemacht wird !
......

;)

MFG....

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