Öffentliches Exe-Research-Projekt
Moderator: Flashy
ich bin leider inzwischen der meinung, dass der aufwand in keinem verhältnis zu den zu erwartenden ergebnissen steht. aber ist nur meine perönliche meinung...
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that is the basic building block of the universe.
(Frank Zappa)
(Frank Zappa)
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- Scharfschütze
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Es geht am 15. Juni los!
Das wurde gerade von Trailblazer gepostet auf dem LOTB-Forum! Ich bin immer noch dabei, falls das Idiotensicher ist...
GET ON YOUR FEET SOLDIERS...
You are simply maggots, as plain as that. You have failed Lt. Bonechucker and that does NOT make you proud. Now shut up and get to work AT ONCE. I want volunteers to participate in the Operation CrashTest. I mean NOW. And I don't want to hear silly laughs, or you else you will have a chat with General Toxic... Ok, maggots... listen up:
Now, settle down, we are getting serious again. Everybody confirm whether you're in or out (speaking of Abdul, Wodan, Chumpesa, Eisenhower, CG_Moore_Jr, blah blah.... you know, all of you). Bone will contact the guys at Basis, as I don't know german. Either way, come on everybody, we're gonna need some hands (hmm... maybe mouses)
I guess you understood that the project is here again, so we'll get to work soon. Starting time so far is set at Saturday 15 of June. Me and Bone will be the compilers/assigners ( TrailBlazer? Oh, no... Uhm, I cannot volunteer because... uhm, my internet account runs out, and... yeah, that's it )
It really doen't matter whether you know or not how to do it, there will be tutorials and stuff, what you need to have is time and will. The whole project is very promising, and to those that didn't understand it's purpose yet, it is to find the offsets connected to each part of exe. That means that perhaps we will be able to find about the Rocket Rifle, Deidranna Cutscenes' scripts, Vehicles, I-don't-know-what, or the town/mines label stuff Then it's possible to convert to other versions of JA (meaning 1.06 etc, perhaps even UB is many cases).
*Speaks to himself* Hmm.. perhaps I shouldn't reveal myself... we need volunteers. damn... .
Dismissed!
PS. Don't tell me the last day you're in, I will have to partition the offsets into sections. It's 11 days till then, organize your time so that we can organize ours so that delays and errors will be minimized
Das wurde gerade von Trailblazer gepostet auf dem LOTB-Forum! Ich bin immer noch dabei, falls das Idiotensicher ist...
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...the Light is grey.
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LBF - Die Loftboard Fuzzis
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Ich will dabei sein und ich habe auch Zeit, aber ich weiß nich wie das funtzt.
Könnt mir einer von euch mal helfen...ich mein mit Links zu Tutorials oder mir eins per E-mail(Tobias@laechele.com) schicken???
Und muss ich mich beim dem anderen Forum anmelden
Könnt mir einer von euch mal helfen...ich mein mit Links zu Tutorials oder mir eins per E-mail(Tobias@laechele.com) schicken???
Und muss ich mich beim dem anderen Forum anmelden
Ich hab mich am 11.02.2002 um 11:28 hier im Forum angemeldet und habe am 17.10.2002 um 20:22 meinen 1000.Post geschrieben!!!
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- Scharfschütze
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Nein, BONECHUCKER wird sich warscheinlich demnaechst hier melden und die wichtigen Daten (+Tutorials) zum download freigeben... Nur geduld..
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Well, meine herren,
es ist zeit anzufangen, nein?
Mein Deutsch ist sehr schlecht ("very crappy"), dus ich schreibe dieses, euhm, anzeige auf englisch. Maybe someone can translate it? (Lythinweedle?)
Trailblazer and Bonechucker are the driving forces behind this project, but we (well, Trailblazer) haven't heard from Bone for some time now, and I see he hasn't posted in this thread for a while too,
so we decided it is time to finally start the project anyway,
instead of waiting for him to show up.
So, anyone who is 'noch dabei' mail to TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR, so he can start dividing the offsets in manageable parts and send them around, together with a detailed description of what you have to do.
b.t.w.: Don't worry, it won't be difficult or extremely technical,
and hopefully, we WILL learn really interesting stuff about the exe.
Tschuess! Wodan.
p.s.: fur jeder: es ist nicht zu spät einzuschreiben! Wir sind hoffentlich mit 12-17 Leuten jetzt, aber das mehr leute das bessere! Für Info: mail to TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR
es ist zeit anzufangen, nein?
Mein Deutsch ist sehr schlecht ("very crappy"), dus ich schreibe dieses, euhm, anzeige auf englisch. Maybe someone can translate it? (Lythinweedle?)
Trailblazer and Bonechucker are the driving forces behind this project, but we (well, Trailblazer) haven't heard from Bone for some time now, and I see he hasn't posted in this thread for a while too,
so we decided it is time to finally start the project anyway,
instead of waiting for him to show up.
So, anyone who is 'noch dabei' mail to TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR, so he can start dividing the offsets in manageable parts and send them around, together with a detailed description of what you have to do.
b.t.w.: Don't worry, it won't be difficult or extremely technical,
and hopefully, we WILL learn really interesting stuff about the exe.
Tschuess! Wodan.
p.s.: fur jeder: es ist nicht zu spät einzuschreiben! Wir sind hoffentlich mit 12-17 Leuten jetzt, aber das mehr leute das bessere! Für Info: mail to TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR
Hi Wodan
(btw: my English isn't very good, nearly crappy too *g*)
I can translate it, but your text isn't very difficult to unterstand. Why do you write some passages in German?
Is there somewhere a thread in LotB-Forum about this project? Euhm, yes: http://www.ja-galaxy-forum.com/cgi-bin/ ... T;f=4;t=44
Hey Wodan, there are some more people than 12-17 who help us.
Euhm, here's Wodan's text in German:
-----------------------------------------
Sein Deutsch ist beschissen, deswegen schreibt er diese "Anzeige" auf Englisch. Er hofft, dass es jemand übersetzen kann (z.B. Lythinwheedle).
Trailblazer und Bonechucker sind die treibenden Kräfte in diesem Projekt, aber Trailblazer hat seit einiger Zeit nichts mehr von Bone gehört (er hat auch nicht in diesen Thread geschrieben).
So haben sich die Englisch-Sprechenden entschieden, dass es Zeit ist, das Projekt nun zu starten anstatt immer noch auf ihn (Bonechucker) zu warten.
Jeder, der noch dabei sein will, soll an TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR mailen, damit Trailblazer die Offsets in anständige Teile teilen und diese jeweils an uns verschicken kann, zusammen mit einer detaillierten Beschreibung was wir zu tun haben.
btw: Keine Angst, es wird nicht schwierig oder extrem technisch sein.
Und hoffentlich werden wir etwas wirklich interessantes über die exe lernen.
Tschuess! Wodan.
PS: Es ist noch nicht zu spät, sich anzumelden! Es sind jetzt ungefähr 12-17 Leute, aber je mehr desto beser!
Bei Fragen steht Trailblazer (TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR) zur Verfügung.
-----------------------------------------
Hoffentlich ist das kein Fake!
Patriot
Hoppala, ich wollte das nun offline schreiben, jetzt hab ich grade bemerkt, dass die Verbindung noch lief - tja...
(btw: my English isn't very good, nearly crappy too *g*)
I can translate it, but your text isn't very difficult to unterstand. Why do you write some passages in German?

Is there somewhere a thread in LotB-Forum about this project? Euhm, yes: http://www.ja-galaxy-forum.com/cgi-bin/ ... T;f=4;t=44
Hey Wodan, there are some more people than 12-17 who help us.
Euhm, here's Wodan's text in German:
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Sein Deutsch ist beschissen, deswegen schreibt er diese "Anzeige" auf Englisch. Er hofft, dass es jemand übersetzen kann (z.B. Lythinwheedle).
Trailblazer und Bonechucker sind die treibenden Kräfte in diesem Projekt, aber Trailblazer hat seit einiger Zeit nichts mehr von Bone gehört (er hat auch nicht in diesen Thread geschrieben).
So haben sich die Englisch-Sprechenden entschieden, dass es Zeit ist, das Projekt nun zu starten anstatt immer noch auf ihn (Bonechucker) zu warten.
Jeder, der noch dabei sein will, soll an TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR mailen, damit Trailblazer die Offsets in anständige Teile teilen und diese jeweils an uns verschicken kann, zusammen mit einer detaillierten Beschreibung was wir zu tun haben.
btw: Keine Angst, es wird nicht schwierig oder extrem technisch sein.
Und hoffentlich werden wir etwas wirklich interessantes über die exe lernen.
Tschuess! Wodan.
PS: Es ist noch nicht zu spät, sich anzumelden! Es sind jetzt ungefähr 12-17 Leute, aber je mehr desto beser!
Bei Fragen steht Trailblazer (TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR) zur Verfügung.
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Hoffentlich ist das kein Fake!
Patriot
Hoppala, ich wollte das nun offline schreiben, jetzt hab ich grade bemerkt, dass die Verbindung noch lief - tja...

Keiner weiss, wer wen bescheisst,
aber alle wissen, sie werden beschissen.
aber alle wissen, sie werden beschissen.
Tja...Flat Rate ist imho das beste:D
Back to Topic.
Because I know that it is very difficult for English to read german texts (häh) I´m writing in English. I´m happy about that News and I hope that I can help if it isn´t to late.
Back to Topic.
Because I know that it is very difficult for English to read german texts (häh) I´m writing in English. I´m happy about that News and I hope that I can help if it isn´t to late.
Ich hab mich am 11.02.2002 um 11:28 hier im Forum angemeldet und habe am 17.10.2002 um 20:22 meinen 1000.Post geschrieben!!!
Thanks, Patriot.
1. I wrote some passages in german because, euhm, maybe I wanted to show you I understand a little German (or I just wanted to show off
)
2. "die Englisch-Sprechenden", hmm?
(I feel like I come from another planet'
)
3. Hoffentlich ist das kein Fake!
-> I hope so too. Or otherwise Trailblazer is pulling my chain too.
(If you checked LotB forum you've seen the discussion leading up to this)
@Tobeas: Not too late at all. Just give Trailblazer your e-mail adress. (if you guys mail him, please do it in Greek
or English please)
And I ain't English, I am Belgian, but I know it is very difficult for Germans to read Flemmish texts, so I wrote in English. häh
.
Now has any of you guys seen Bonechucker anywhere?
Oh yeah, and here is the newly started topic at Bearpit's forum to freshen this project up in peoples mind and get some more 'English-speaking' volunteers.
1. I wrote some passages in german because, euhm, maybe I wanted to show you I understand a little German (or I just wanted to show off

2. "die Englisch-Sprechenden", hmm?
(I feel like I come from another planet'

3. Hoffentlich ist das kein Fake!
-> I hope so too. Or otherwise Trailblazer is pulling my chain too.
(If you checked LotB forum you've seen the discussion leading up to this)
@Tobeas: Not too late at all. Just give Trailblazer your e-mail adress. (if you guys mail him, please do it in Greek

And I ain't English, I am Belgian, but I know it is very difficult for Germans to read Flemmish texts, so I wrote in English. häh

Now has any of you guys seen Bonechucker anywhere?
Oh yeah, and here is the newly started topic at Bearpit's forum to freshen this project up in peoples mind and get some more 'English-speaking' volunteers.
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- *sabber*
- Beiträge: 9151
- Registriert: 25 Mär 2001, 22:00
- Kontaktdaten:
Hi Wodan!
Nice to see another "foreign" in our foum.
We get more and more international
Also very nice to read, that the project can no finally begin!
Very great.
I think many people will sign a second time too - lets hope we get some useful informations out of the exe-project.
see you soon
Nice to see another "foreign" in our foum.
We get more and more international

Also very nice to read, that the project can no finally begin!
Very great.
I think many people will sign a second time too - lets hope we get some useful informations out of the exe-project.
see you soon
funky cold meduna!
Chumpesa
Chumpesa
where are you all?
So, today, july the 2nd, we count 8 volunteers who will receive mail somewhere this week I think. (depends on trailblazer or Bonechucker if he shows up).
...8 volunteers, but I counted 15 in this thread only, so where are all you motivated (German) guys, hmmm?
Anyway,
it is not too late to sign up ,
it doesn't matter if your English is bad,
and you don't need actual knowledge of working with hex-editors,
so keep on mailing your application forms to trailblazer
TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR
...8 volunteers, but I counted 15 in this thread only, so where are all you motivated (German) guys, hmmm?
Anyway,
it is not too late to sign up ,
it doesn't matter if your English is bad,
and you don't need actual knowledge of working with hex-editors,
so keep on mailing your application forms to trailblazer

TrailBlazer_LotB@Yahoo.GR
Hi Wodan!
I just signed in
I think with the promised tutorial more and more people will join the project. Then its much easier for us and also much easier for the whole project.
We also could need exact and up to date instructions what to do and where to send.
This also could ease the whole thing and perhaps we can make some news @ the basis to make the project more famous and make more people join.
I just signed in

I think with the promised tutorial more and more people will join the project. Then its much easier for us and also much easier for the whole project.
We also could need exact and up to date instructions what to do and where to send.
This also could ease the whole thing and perhaps we can make some news @ the basis to make the project more famous and make more people join.
funky cold meduna!
Chumpesa
Chumpesa
I think there´s just one big problem: The language.
Not everyone in this...eh...Forum???...can speak English. But if someone (Patriot or so) could translate the tutorials and the introduction, much more people would join the project.
I could translate some things, but as you know, my English isn´t the best. It would need some time but if some people would help me it would be no problem.
Not everyone in this...eh...Forum???...can speak English. But if someone (Patriot or so) could translate the tutorials and the introduction, much more people would join the project.
I could translate some things, but as you know, my English isn´t the best. It would need some time but if some people would help me it would be no problem.
Ich hab mich am 11.02.2002 um 11:28 hier im Forum angemeldet und habe am 17.10.2002 um 20:22 meinen 1000.Post geschrieben!!!
language problems
Good idea to translate the manual. Never thought about that. 
By the way, I can understand all you guys perfectly, so as I said before your English is just fine.
But euhm, at first sight, maybe Chumpesa's English is the best, (maybe a shared first place with Tobeas
)
so maybe he can do the translating? I'll ask Trailblazer to send it to you, ok?
And we'll keep everybody as informed as we can. Actually, Trailblazer told me he was going to start mailing everybody the beginning of the week. I don't have all the info and I am still waiting myself, so
p.s.: you've got some really nice smilies at this forum


By the way, I can understand all you guys perfectly, so as I said before your English is just fine.
But euhm, at first sight, maybe Chumpesa's English is the best, (maybe a shared first place with Tobeas

so maybe he can do the translating? I'll ask Trailblazer to send it to you, ok?
And we'll keep everybody as informed as we can. Actually, Trailblazer told me he was going to start mailing everybody the beginning of the week. I don't have all the info and I am still waiting myself, so

p.s.: you've got some really nice smilies at this forum


Euhm, I could translate a manual/tutorial. English -> German, that's not very difficult. But the result depends on the level/degree of this tutorial -> I mean, it shall (should?) write clearly/definitely.
And German is easy:summer:
About what is this tutorial? (topics)
Patriot
My words...Tobeas: I could translate some things, but as you know, my English isn´t the best.

About what is this tutorial? (topics)
Patriot
Keiner weiss, wer wen bescheisst,
aber alle wissen, sie werden beschissen.
aber alle wissen, sie werden beschissen.
I am in contact with Trail and told him the same as I posted last in that topic.
A tutorial should be released until the end of that week. Trail also asked me to translate it, I would make it of course.
There are some problems with his HDD and he has not heard something from Bonechucker for a long time - but needs his help because of webspace and coordination.
A tutorial should be released until the end of that week. Trail also asked me to translate it, I would make it of course.
There are some problems with his HDD and he has not heard something from Bonechucker for a long time - but needs his help because of webspace and coordination.
funky cold meduna!
Chumpesa
Chumpesa
I know a quite good webspace. Try this.. You get 15 MB Webspace for free!!!
Ich hab mich am 11.02.2002 um 11:28 hier im Forum angemeldet und habe am 17.10.2002 um 20:22 meinen 1000.Post geschrieben!!!
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- Scharfschütze
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You can still count me in!
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Also, es wird zu dem Ganzen hoffentlich in Kürze noch eine Newsmeldung geben, mit Tut und allem.
Das ist dann sozusagen der erste Startschuss.
Ab da können sich alle anmelden bis zu einem bestimmten Zeitpunkt, danach erfolgt der zweite Startschuss und das eigentliche Projekt beginnt.
Das ist dann sozusagen der erste Startschuss.
Ab da können sich alle anmelden bis zu einem bestimmten Zeitpunkt, danach erfolgt der zweite Startschuss und das eigentliche Projekt beginnt.
funky cold meduna!
Chumpesa
Chumpesa
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- Kanonenfutter
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Uhm, rather opptimistic, huh?Original geschrieben von Chumpesa
Also very nice to read, that the project can no finally begin!

Ok, I managed to register here. Isn't this amazing? Isn't it wonderful to get an error message in a language you don't know but still fix it? Well, no, but the point is that I'm here...
Chumpesa did you post it? I think I have to edit some stuff... I am writing a program to simplify and speed up the hexing work. Automatic work is always faster, right? Hehe.
Hope to see ya guys!
I'm bored of thinking sigs now....
-
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I will be away for a bit more than a week in 3 days, but you can still count on me..
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losgehts
oki jetzt kanns also losgehen, hier das Tutorial und genauere Anweisungen von Blazer.
Im Anhang nochmal als txt-datei.
------
Hallo Leute,
Also dies hier ist das Hauptutorial über das Beta-Exe-Projekt. Schau es dir gut an bevor du loslegst!
#1: Als erstes benötigst du die Beta exe. Diese gibts auf der JA2-Basis http://ja.gamigo.de/download/filearchiv ... hp?group=2 Es ist eine 2,41 MB große Datei, welche die eigentliche exe, die Datei "German.slf", die Datei mss32.dll und eine Readme enthält.
Entpacke die exe-Datei und die mss32.dll in das JA2 Hauptverzeichnis und die german.slf in den Unterordner ja2\data.
#2: Jetzt versuchst du die "JA2 BETA 0.95 DE.exe" zu starten und siehst ob du etwas falsch gemacht hast. Das Spiel sollte ganz normal starten, wie man es in der deutschen Version gewohnt ist (Bei einer ausländischen Version mit deutschem Text). Wenn alles in Ordnung ist, machst du eine Sicherungskopie von der Beta-exe (Kopiere sie und benenne die Kopie um oder füge sie in irgendeinen Ordner ein).
#3: Dann brauchst du einen Hex-Editor. Auf http://www.handshake.de/user/chmaas/del ... /xvi32.zip gibt es den Freeware Hexeditor XVI32. Erstelle einen Ordner mit Namen XVI und extrahiere dort alle Dateien des Hexeditors rein. Starte dann das Programm.
Jetzt öffnest du die Beta-exe mit dem Hexeditor (XVI). Du wirst ein riesiges Durcheinander an Hex-Zahlen sehen. Nun, schau, dass du dich an sie gewöhnst!
#4: Suche deine Offsetreihe auf, die dir zugeschickt wurde. Nehmen wir mal an, du musst die Offsets 1000-1064 auf "null setzen".
Was du jetzt tun musst ist auf "address" zu klicken, dann auf "goto" zu klicken und "hexademical" auszuwählen, wo du dann anschließend "1000" in das Fenster darunter eingibst. Das Fenster schließt sich und das "Durcheinander von Hex-Zahlen" bewegt sich.
Ein Offset wird automatisch ausgewählt. Wirf einen Blick auf den unteren Bildschirmrand, auf der linken Seite sollte "Adr. hex: 1000" stehen, was heißt, dass bis jetzt alles richtig verlaufen ist.
Das ausgewählte Offset müsste einen Wert von "55" haben, das nächste "8B" und das darauf folgende einen Wert von "EC". Stelle sicher, dass am unteren Bildschirmrand "overwrite" (Überschreiben) steht.
#5: Was du jetzt noch tun musst, ist so lange auf "0" zu drücken bis alle Offsets, einschließlich 1064, den Wert "00" haben. Du kannst die Hexadresse unten links überprüfen.
Bis zu diesem Zeitpunkt solltest du also 100 Offsets auf null gesetzt haben. Jetzt startest du die Beta-exe, und lädst das Savegame (das wir dir geben werden).
#6: Und jetzt pass ganz genau auf! Du solltest nämlich ganz genau darauf achten, ob du irgendetwas merkwürdiges bemerkst.
Im Grunde genommen wird jedes von uns herausgegebene Savegame ein bestimmtes Ziel haben (ein Save könnte zum Beispiel für das Raketengewehr bestimmt sein), also spiel ein bisschen, (heb das Gewehr auf, schieße und lade wieder nach) um möglicherweise irgendetwas besonderes herauszufinden (zB, dass die ID nicht funktioniert und jeder damit schiessen kann.) In solch einem Fall notierst du die Offsets, die du auf null gesetzt hast, bevor das besondere Ereignis stattgefunden hat, schreibst auf was genau passiert ist und den Namen des geladenen Spielstandes, damit du es später uploaden kannst.
#7: Falls sich das Spiel aufhängt, (stelle also sicher, dass es das sonst nicht bei dir macht ;-)) ist es auch gut. Es gibt dann nämlich "debug messages", die Infos über den Absturz enthalten. Wenn wir also vermuten, dass das Spiel abgestürzt ist und sich der Debug Nachrichteninhalt ungefähr so anhört: "Game crashed because of Rocket rifle ID missing data" notierst du die Nachricht zusammen mit dem oben erwähnten Zeug und tust es später uploaden. Übrigens dürftest du in diesem Fall verdammt glücklich sein, weil das der Schlüssel dazu wäre, die Raketengewehr ID Geschichte zu verstehen
Falls gar nichts im Spiel passieren sollte, macht das auch nichts - mach einfach mit dem nächsten Paket weiter.
#8: Wenn du dann die 100 Offsets auf Null gesetzt hast, das Spiel überprüft hast und schließlich bereit für die nächsten 100 Offsets bist, gehst du in den Ordner, in dem die Sicherheitskopie der Beta Exe ist und ersetzt damit deine veränderte Beta-exe im JA2 Hauptverzeichnis. Dann machst du damit weiter, die restlichen Offsets auf null zu setzen und achtest wieder ganz besonders auf Sachen die sich ganz unabsichtlich geändert haben. (Beispiel: Obwohl dein eigentliches Ziel ist, die Raketen Gewehr ID zu untersuchen, stellst du fest, dass das Spiel nicht um 7.00 sondern um 12:30 begonnen hat, was bedeutet, dass du die Stelle mit der Startzeit entdeckt hast.)
#9: Wenn das Projekt offiziell beginnt, erhalten alle Mitglieder eine Liste der Offsets, die sie auf Null setzen sollen. Vorgesehen sind Schritte von 100 Offsets pro Ladung, diese Anzahl kann sich jedoch im Laufe des Projekts verändern. Die Mitglieder werden ebenso ein Savegame mit einem bestimmten Ziel zugeschickt bekommen. Dieses Savegame sollte als erstes hergeladen werden, bevor irgendwas anderes gemacht wird.
Ein Save mit dem Ziel der Raketengewehr ID wird bereits mit den nötigen Testutensilien ausgestattet sein - zB könnte es kurz davor abgespeichert sein, bevor man ein Raketengewehr das Erste Mal aufhebt - um unnötig verbrauchte Zeit mit dem Suchen der Items, dem Ausstatten der Söldner und ähnlichem Kleinkram zu sparen.
#10: Wenn du mit deiner Arbeit fertig bist, fasst du all das was du herausgefunden hast zusammen und mailst es anschließend Trail-Blazer. (TrailBlazer_lotb@yahoo.gr) Er wird die Informationen dann zusammenstellen und auf eine Seite stellen, die eigens für diesen Zweck geschaffen wurde. Deine Informationen sollten folgendes beinhalten: Offsets, die den Effekt verursachten, die Debug Nachricht des Absturzes, den Effekt an sich, wenn du magst einen Kommentar dazu und den Namen des Savegames.
#11: Zusammenfassung: Downloade alle Programme und installiere sie. Öffne die Beta-exe mit dem XVI Hexeditor, setze eine Reihe Offsets auf Null, teste dies in dem Beta-exe Spiel und überprüfe es auf irgendwelche Abstürze oder Fehler. Falls es einen gibt, notiere ihn dir genau. Wenn du mit dem Durchgang fertig bist, fügst du alle Notizen zusammen und schickst sie an Trail-Blazer. (TrailBlazer_lotb@yahoo.gr)
#12: Alle Infos die durch dieses Projekt herausgefunden werden, sollen von jedem angesehen werden können und für die Modder/Hacker/Researcher als eine offene Quelle zugänglich sein, mit der unsere Möglichkeiten, JA2 zu verändern, vergrößert werden sollen.
Keine Sorge, die ganze Sache benötigt keine besonderen Programmierfähigkeiten. Falls du irgendwas nicht richtig verstanden hast oder ich etwas vergessen haben sollte, gib mir Bescheid und ich werde es genauer erklären.
Grüße,
Trail-Blazer
(übersetzt von Chumpesa)
-------
MfG
Gorgonzola
Im Anhang nochmal als txt-datei.
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Hallo Leute,
Also dies hier ist das Hauptutorial über das Beta-Exe-Projekt. Schau es dir gut an bevor du loslegst!

#1: Als erstes benötigst du die Beta exe. Diese gibts auf der JA2-Basis http://ja.gamigo.de/download/filearchiv ... hp?group=2 Es ist eine 2,41 MB große Datei, welche die eigentliche exe, die Datei "German.slf", die Datei mss32.dll und eine Readme enthält.
Entpacke die exe-Datei und die mss32.dll in das JA2 Hauptverzeichnis und die german.slf in den Unterordner ja2\data.
#2: Jetzt versuchst du die "JA2 BETA 0.95 DE.exe" zu starten und siehst ob du etwas falsch gemacht hast. Das Spiel sollte ganz normal starten, wie man es in der deutschen Version gewohnt ist (Bei einer ausländischen Version mit deutschem Text). Wenn alles in Ordnung ist, machst du eine Sicherungskopie von der Beta-exe (Kopiere sie und benenne die Kopie um oder füge sie in irgendeinen Ordner ein).
#3: Dann brauchst du einen Hex-Editor. Auf http://www.handshake.de/user/chmaas/del ... /xvi32.zip gibt es den Freeware Hexeditor XVI32. Erstelle einen Ordner mit Namen XVI und extrahiere dort alle Dateien des Hexeditors rein. Starte dann das Programm.
Jetzt öffnest du die Beta-exe mit dem Hexeditor (XVI). Du wirst ein riesiges Durcheinander an Hex-Zahlen sehen. Nun, schau, dass du dich an sie gewöhnst!

#4: Suche deine Offsetreihe auf, die dir zugeschickt wurde. Nehmen wir mal an, du musst die Offsets 1000-1064 auf "null setzen".
Was du jetzt tun musst ist auf "address" zu klicken, dann auf "goto" zu klicken und "hexademical" auszuwählen, wo du dann anschließend "1000" in das Fenster darunter eingibst. Das Fenster schließt sich und das "Durcheinander von Hex-Zahlen" bewegt sich.
Ein Offset wird automatisch ausgewählt. Wirf einen Blick auf den unteren Bildschirmrand, auf der linken Seite sollte "Adr. hex: 1000" stehen, was heißt, dass bis jetzt alles richtig verlaufen ist.
Das ausgewählte Offset müsste einen Wert von "55" haben, das nächste "8B" und das darauf folgende einen Wert von "EC". Stelle sicher, dass am unteren Bildschirmrand "overwrite" (Überschreiben) steht.
#5: Was du jetzt noch tun musst, ist so lange auf "0" zu drücken bis alle Offsets, einschließlich 1064, den Wert "00" haben. Du kannst die Hexadresse unten links überprüfen.
Bis zu diesem Zeitpunkt solltest du also 100 Offsets auf null gesetzt haben. Jetzt startest du die Beta-exe, und lädst das Savegame (das wir dir geben werden).
#6: Und jetzt pass ganz genau auf! Du solltest nämlich ganz genau darauf achten, ob du irgendetwas merkwürdiges bemerkst.
Im Grunde genommen wird jedes von uns herausgegebene Savegame ein bestimmtes Ziel haben (ein Save könnte zum Beispiel für das Raketengewehr bestimmt sein), also spiel ein bisschen, (heb das Gewehr auf, schieße und lade wieder nach) um möglicherweise irgendetwas besonderes herauszufinden (zB, dass die ID nicht funktioniert und jeder damit schiessen kann.) In solch einem Fall notierst du die Offsets, die du auf null gesetzt hast, bevor das besondere Ereignis stattgefunden hat, schreibst auf was genau passiert ist und den Namen des geladenen Spielstandes, damit du es später uploaden kannst.
#7: Falls sich das Spiel aufhängt, (stelle also sicher, dass es das sonst nicht bei dir macht ;-)) ist es auch gut. Es gibt dann nämlich "debug messages", die Infos über den Absturz enthalten. Wenn wir also vermuten, dass das Spiel abgestürzt ist und sich der Debug Nachrichteninhalt ungefähr so anhört: "Game crashed because of Rocket rifle ID missing data" notierst du die Nachricht zusammen mit dem oben erwähnten Zeug und tust es später uploaden. Übrigens dürftest du in diesem Fall verdammt glücklich sein, weil das der Schlüssel dazu wäre, die Raketengewehr ID Geschichte zu verstehen

Falls gar nichts im Spiel passieren sollte, macht das auch nichts - mach einfach mit dem nächsten Paket weiter.
#8: Wenn du dann die 100 Offsets auf Null gesetzt hast, das Spiel überprüft hast und schließlich bereit für die nächsten 100 Offsets bist, gehst du in den Ordner, in dem die Sicherheitskopie der Beta Exe ist und ersetzt damit deine veränderte Beta-exe im JA2 Hauptverzeichnis. Dann machst du damit weiter, die restlichen Offsets auf null zu setzen und achtest wieder ganz besonders auf Sachen die sich ganz unabsichtlich geändert haben. (Beispiel: Obwohl dein eigentliches Ziel ist, die Raketen Gewehr ID zu untersuchen, stellst du fest, dass das Spiel nicht um 7.00 sondern um 12:30 begonnen hat, was bedeutet, dass du die Stelle mit der Startzeit entdeckt hast.)
#9: Wenn das Projekt offiziell beginnt, erhalten alle Mitglieder eine Liste der Offsets, die sie auf Null setzen sollen. Vorgesehen sind Schritte von 100 Offsets pro Ladung, diese Anzahl kann sich jedoch im Laufe des Projekts verändern. Die Mitglieder werden ebenso ein Savegame mit einem bestimmten Ziel zugeschickt bekommen. Dieses Savegame sollte als erstes hergeladen werden, bevor irgendwas anderes gemacht wird.
Ein Save mit dem Ziel der Raketengewehr ID wird bereits mit den nötigen Testutensilien ausgestattet sein - zB könnte es kurz davor abgespeichert sein, bevor man ein Raketengewehr das Erste Mal aufhebt - um unnötig verbrauchte Zeit mit dem Suchen der Items, dem Ausstatten der Söldner und ähnlichem Kleinkram zu sparen.
#10: Wenn du mit deiner Arbeit fertig bist, fasst du all das was du herausgefunden hast zusammen und mailst es anschließend Trail-Blazer. (TrailBlazer_lotb@yahoo.gr) Er wird die Informationen dann zusammenstellen und auf eine Seite stellen, die eigens für diesen Zweck geschaffen wurde. Deine Informationen sollten folgendes beinhalten: Offsets, die den Effekt verursachten, die Debug Nachricht des Absturzes, den Effekt an sich, wenn du magst einen Kommentar dazu und den Namen des Savegames.
#11: Zusammenfassung: Downloade alle Programme und installiere sie. Öffne die Beta-exe mit dem XVI Hexeditor, setze eine Reihe Offsets auf Null, teste dies in dem Beta-exe Spiel und überprüfe es auf irgendwelche Abstürze oder Fehler. Falls es einen gibt, notiere ihn dir genau. Wenn du mit dem Durchgang fertig bist, fügst du alle Notizen zusammen und schickst sie an Trail-Blazer. (TrailBlazer_lotb@yahoo.gr)
#12: Alle Infos die durch dieses Projekt herausgefunden werden, sollen von jedem angesehen werden können und für die Modder/Hacker/Researcher als eine offene Quelle zugänglich sein, mit der unsere Möglichkeiten, JA2 zu verändern, vergrößert werden sollen.
Keine Sorge, die ganze Sache benötigt keine besonderen Programmierfähigkeiten. Falls du irgendwas nicht richtig verstanden hast oder ich etwas vergessen haben sollte, gib mir Bescheid und ich werde es genauer erklären.
Grüße,
Trail-Blazer
(übersetzt von Chumpesa)
-------
MfG
Gorgonzola
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tutorial zum beta-exe-projekt.txt
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Admin der Herzen
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Hmm... I wan't in time. Anyway, I did finish (again :evil: ) the program, it should be somewhere around here... Bah, it's ok, just ignore the instructions for manual hexing if you like 
Well, how can you use this thingy....
First of all, you need to copy the beta exe and paste it at a different folder. This will serve as a backup. So open the zeroer, expand the form and type the full paths of the original and the backup exes. Check if they are typed corectly (by clicking at the button) and if so, save both so that you don't need to type the paths ever again. Ready to use now...
Go to the offset boxes. You will have to put in the "starting offset" the offset at which zeroing will start (ALL WORK WILL BE IN DECIMAL). You have two choises then, either to put the stopping offset below or put the length of zeroing. Both will do the same thing. Ex. starting offset 1000, last 1100 (so length is 100) will zero bytes 1000, 1001, 1002, ... , 1099, 1100.
Zeroer works like this... It copies the backup and writed it over the target exe. This is done to remove the previous zeroing... So that the newly written exe is a fresh one. Then it opens the target, goes to the first offset and zeroes until reached the last one, then stops. I didn't put certain error-checking procedures, just don't be too stupid and it will work
That is, don't expect it to work without paths ;-)
I believe this is simple. Will speed up the whole process. If you got any questions, remarks, ideas, even bugs or whatever, please try to say it soon, before we start zeroing
I'm here for anythin'.
Hey Tobeas, it's nothing. You don't owe me nothing. I mailed you my bank account number
Hehe...
As for the language, I recently used an online translation from German to English. Of course, the translation is not perfect, but I can get the meaning. If you wish we can speak either at english or german, just say so. The least i would want is communication problems
But if it's german promise me you won't laugh if the translated stuff is "weird" 
Cya guys


Well, how can you use this thingy....
First of all, you need to copy the beta exe and paste it at a different folder. This will serve as a backup. So open the zeroer, expand the form and type the full paths of the original and the backup exes. Check if they are typed corectly (by clicking at the button) and if so, save both so that you don't need to type the paths ever again. Ready to use now...
Go to the offset boxes. You will have to put in the "starting offset" the offset at which zeroing will start (ALL WORK WILL BE IN DECIMAL). You have two choises then, either to put the stopping offset below or put the length of zeroing. Both will do the same thing. Ex. starting offset 1000, last 1100 (so length is 100) will zero bytes 1000, 1001, 1002, ... , 1099, 1100.
Zeroer works like this... It copies the backup and writed it over the target exe. This is done to remove the previous zeroing... So that the newly written exe is a fresh one. Then it opens the target, goes to the first offset and zeroes until reached the last one, then stops. I didn't put certain error-checking procedures, just don't be too stupid and it will work

I believe this is simple. Will speed up the whole process. If you got any questions, remarks, ideas, even bugs or whatever, please try to say it soon, before we start zeroing

Hey Tobeas, it's nothing. You don't owe me nothing. I mailed you my bank account number

As for the language, I recently used an online translation from German to English. Of course, the translation is not perfect, but I can get the meaning. If you wish we can speak either at english or german, just say so. The least i would want is communication problems


Cya guys


I'm bored of thinking sigs now....
@Trail
You don´t have to use an online-Traslation-thingy.
Nearly everyone of the German user kann speak/understand English. And if there´s anyone who can´t speak English, we´ll help him. There are many people here, who can speak English very well. I hope I´m one of them:red::D
The problem is, like I´ve said, that many German users are to...ehm..."scared"(???) from witing something wrong. They think we would laugh about them. But that´s not true. Believe me
But tell me Trail
Where are you from??? You´re not from England, right?
You don´t have to use an online-Traslation-thingy.
Nearly everyone of the German user kann speak/understand English. And if there´s anyone who can´t speak English, we´ll help him. There are many people here, who can speak English very well. I hope I´m one of them:red::D
The problem is, like I´ve said, that many German users are to...ehm..."scared"(???) from witing something wrong. They think we would laugh about them. But that´s not true. Believe me
But tell me Trail
Where are you from??? You´re not from England, right?
Ich hab mich am 11.02.2002 um 11:28 hier im Forum angemeldet und habe am 17.10.2002 um 20:22 meinen 1000.Post geschrieben!!!
-
- Kanonenfutter
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First of all.... Scared? What the heck, I would use the translation thingy, and i was expecting even the forum graffics laughing at me... And noone's english is perfect... Remember the "mesh" and "mess" with Chris Camgield?
Hehe...
No, I am not from England, but from Greece. Though, with this temperature here (40+ C) I would reeeaaally like to be there for a while
What day is it tomorrow? Hehehehe...
=> I would REALLY appreciate it if anyone told me how to post properly

No, I am not from England, but from Greece. Though, with this temperature here (40+ C) I would reeeaaally like to be there for a while

What day is it tomorrow? Hehehehe...
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YES YES YES I FOUND IT YEAHAW!!
I found that little button,"Artworten", and now i can post like every man...
Ok, today we start. I have started creating an information page to keep you up to date, it is incomplete yet (graffics and stuff, plus some corrections)
The address is here...
I found that little button,"Artworten", and now i can post like every man...
Ok, today we start. I have started creating an information page to keep you up to date, it is incomplete yet (graffics and stuff, plus some corrections)
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OK, well...
I could post only if I clicked on "quote" and then deleted the UBB code, as I hadn't seen the little button "Artworten". But doing so this way is VERY annoying
What do you mean "You could have asked for it" ?
I asked twice already
"Uhm, btw, can someone tell me how to post properly? I so this via quote "
"=> I would REALLY appreciate it if anyone told me how to post properly "
And the responces:
"What do you mean with "tell me how to post properly"??? I can´t see any mistakes."
"I neither see any mistakes... Everything OK"
Hehehe
Aah, forget about...
"Nice Page. Didn´t know you´re working on something like that"
Didn't know either
I started last night, messed with the graffics, so I delayed and the mails were sent today. But still I have to work on gfx. The problem is that I can't conclude on any particular style 
I could post only if I clicked on "quote" and then deleted the UBB code, as I hadn't seen the little button "Artworten". But doing so this way is VERY annoying

What do you mean "You could have asked for it" ?
I asked twice already

"Uhm, btw, can someone tell me how to post properly? I so this via quote "
"=> I would REALLY appreciate it if anyone told me how to post properly "
And the responces:
"What do you mean with "tell me how to post properly"??? I can´t see any mistakes."
"I neither see any mistakes... Everything OK"
Hehehe

"Nice Page. Didn´t know you´re working on something like that"
Didn't know either


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