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Basilisk
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Beitrag von Basilisk » 12 Jun 2004, 22:18

KA, was der alles machen kann.
Ich glaub keine 12 mm Pistolen und keine 12 mm Auto-Pistolen, ansonsten dürfte der an fast allem was rumzubasteln haben.
(so genau weiss ich das auch nich mehr, is schon ne weile her...)
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Buntaro
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Beitrag von Buntaro » 15 Jun 2004, 23:08

das ganze Waffengebastel ist doch eh uninteressant. einzig der Schnelllader für die .44er ist gut, weil ich diese Waffe am Anfang immer benutze, später nur noch Gauss-Gewehr, Bozar oder Pulse Rifle.

@Basilisk:
nein, der Zwerg bleibt für immer in der Grube

@Gorro:
das muss das 3. Grab der oberen Reihe von den südlichsten Gräbern sein, aber Myron weißt einen eigentlich nie darauf hin.
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zapata
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Beitrag von zapata » 17 Jun 2004, 08:33

flammenwerfer, powerfäuste, viehdorne lassen sich auch beim freak aufrüsten. der rest fällt mir im moment nicht ein
I am Dyslexic of Borg. You will be ass laminated.

Basilisk
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Beitrag von Basilisk » 17 Jun 2004, 09:21

Was meinstn mit "viehdorne"??
Die teile, mit denen die komischen Pflanzen immer schiessen/spucken??
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Nightkin
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Beitrag von Nightkin » 17 Jun 2004, 10:42

Er meint wohl diesen Elektroschocker für Vieh. Macht am Anfang ganz gut Schaden und wird afair mit kleinen Batterien geladen.
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Basilisk
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Beitrag von Basilisk » 17 Jun 2004, 12:28

Achso das...
Naja wie gesagt der rüstet fast alles auf, also ach Laser-, Pulsgewehr, sowie eigendlich alle anderen Arten von Gewehren. Bei Pistolen kann er nicht alle glaub ich.
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Gorro der Grüne
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Beitrag von Gorro der Grüne » 18 Jun 2004, 22:50

Original geschrieben von Buntaro
das ganze Waffengebastel ist doch eh uninteressant. einzig der Schnelllader für die .44er ist gut, weil ich diese Waffe am Anfang immer benutze, später nur noch Gauss-Gewehr, Bozar oder Pulse Rifle.
Da irren Euro Gnaden, zu jedem Sturmgewehr hats 100 Schuß gratis. Der hat mir gerade 3 Stück umgebaut.
Original geschrieben von Buntaro @Gorro:
das muss das 3. Grab der oberen Reihe von den südlichsten Gräbern sein, aber Myron weißt einen eigentlich nie darauf hin.
Ich habe heute ALLE Gräber, außer das von dem kleinen Wright, ausgebuddelt da ist kein Geheimvorrat, oder etwas was man auch nur ansatzweise damit vergleichen könnte. Die Mordinos haben zu dem Zeitpunkt noch gelebt.
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Buntaro
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Beitrag von Buntaro » 18 Jun 2004, 23:04

@Gorro:

das Sturmgewehr benutz ich nie, Geld für Mun hab ich im Laufe des Spieles genug.

Das Problem mit dem Grab ist, hab ich irgendwo gelesen, dass es das von mir beschriebene ist, aber drin ist nur was, wenn Myron es einem zeigt. Und dies ist spieltechnisch (sich genauso hinzustellen) wohl zu 95% unmöglich.
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Gorro der Grüne
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Levelaufstieg der Gehülfen

Beitrag von Gorro der Grüne » 24 Jun 2004, 15:53

Weiß zufällig jemand die Maximalwerte die die Herren Verbündeten erreichen können

Èine Liste mit den HP wäre nicht schlecht.



thx.


p.s. ich jage gerade Zufallsbegegnungen und möchte ALLE Gehülfen auf ihre Maximalwerte bringen
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morki
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Beitrag von morki » 24 Jun 2004, 16:17

Lade einfach bei einem Levelaufstieg von dir so lange, bis mehrere Kameraden bunten Text von sich geben ;)
Meine alte eigene Liste für Marcus, Tycho, Goris, Vic und Sulik ist abhanden gekommen.

____________

morkis Linkliste sei Dank:

____________

The various NPCs are:

Sulik: Found in Klamath. Your first NPC, and he should be with you all the way. Sulik can "consult the spirits" and sometimes provide you with extremely vague clues depending on location, but nothing I would pore over for too long.

* Main skill: Melee Weapons.
* Other notable skills: Small Guns, Unarmed, Throwing, Outdoorsman.
* Animation frames: Knife, sledgehammer, spear, SMG.
* Hit Point progression by level: 85, 93, 103, 113, 123, 134.
* Suggested weapon progression: Take his Sledgehammer away and replace it with a Sharpened Spear or Combat Knife at first (this is because he seems to prefer the slow Sledgehammer attack and so only gets one attack per round, as opposed to two with a spear or three with a knife). Upgrade to 10mm SMG by the Den or Vault City, upgrade to HK P90c or (Mega) Power Fist in NCR/Vault 15, give him a H&K G11E once you have enough Caseless ammo (i.e. once you reach San Francisco). If you want a safer gun-toting Sulik, give him a .223 Pistol. Of course he can also use the Super Sledge if you want him to bash people away so you can shoot them.

a green starWill attack you if you become a Slaver, or "cause trouble in Klamath" as he puts it (but only if he is in Klamath). Will leave you if you become a Childkiller or Berserker or your karma becomes -101 or lower. Won't rejoin you if your town reputation in Klamath is Hated or worse.

Vic: Found in the Den. He's not as fun as Sulik or Cassidy, but well worth keeping. He's quite useful with a Gauss Rifle later on. After you've had him in your party for a while, you get a special dialogue option to tell him not to call you "Boss". Note that there's no typo in the HP list below; he really does have 78 HP for two levels.

* Main skill: Repair.
* Other notable skills: Small Guns, Energy Weapons (high levels).
* Animation frames: Throw, knife, pistol, rifle.
* Hit Point progression by level: 70, 78, 78, 102, 111, 117.
* Suggested weapon progression: 10mm Pistol or Hunting Rifle at first, then Combat Shotgun by Vault City, Sniper Rifle or Pancor Jackhammer when you find them, eventually Gauss Rifle (once you reach SF). At the two highest levels he can also use a Pulse Pistol or Alien Blaster well if you want him to.

a green starWill attack you if you attack his daughter Valerie in Vault City while he's in your party (but not if he's currently out of it, even if you kill her before his very eyes).

a yellow star Vic may end up in a state known as "apathetic Vic" where he refuses to communicate other than saying "I've had it up to here". This will happen if you inflict damage on him while he's not in your party, but in rare cases it can happen when you hit him with friendly fire even if he is. In v1.0 this was apparently much more likely, but it can happen even with the patch (the patch notes state NPCs will not turn hostile "under most circumstances"). Once he's gone bitter there's no cure for it, so you'll probably have to put him to sleep to get your stuff (or load). It can also happen that he keeps tagging along as an NPC only you can't talk to him.

Miria: From Modoc. You really shouldn't touch her. Note that Miria and Davin don't have any skills, they just default to Unarmed since that skill has the highest base value.

* Skill: Unarmed.
* Animation frames: Knife, SMG.
* Hit Point progression by level: 35 (does not level up).
* Suggested weapon progression: Sucks with anything. You can give her a 10mm SMG or even a Power Fist, but that's basically a waste of ammo.

a green star Will attack you if you fight anyone in Modoc. Cannot be dropped off.

Davin: See Miria.

* Skill: Unarmed.
* Animation frames: Throw, knife, club, pistol.
* Hit Point progression by level: 35 (does not level up).
* Suggested weapon progression: Same as for Miria, although he sucks with slightly different weapons.

a green star Will attack you if you fight anyone in Modoc. Cannot be dropped off.

Laddie: Jonny's dog in Modoc.

* Skill: Unarmed.
* Hit Point progression by level: 20 (does not level up).
* Suggested weapon progression: None.

a green starWill join you over the party limit at any time unless Jonny has been rescued, and unless Laddie has gone into woofing mode (see Modoc quest 4). Will attack you, but not actually stop following you, if you fight anyone in Modoc. Will leave you if you find Jonny or have him returned to Modoc.

a red star Joshua Jansen points out that dog NPCs cannot open doors. I don't think there are any deeper applications for this in Fallout 2, but there you have it.
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morki
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zweiter Teil: red star = Nachteil/green star = Vorteil

Beitrag von morki » 24 Jun 2004, 16:23

Cassidy: Found in Vault City. Quite possibly your best choice. Very good with a rifle, but a good HtH fighter as well.

* Main skill: Small Guns.
* Other notable skills: Energy Weapons, Unarmed, Melee Weapons, Throwing.
* Animation frames: Spear, pistol, rifle.
* Hit Point progression by level: 80, 92, 104, 116, 128.
* Suggested weapon progression: Same as for Vic: his Sawed-Off Shotgun at first, then Combat Shotgun, Sniper Rifle or better shotguns when you find them, eventually the Gauss Rifle (once you reach SF). Spiked Knuckles and then Mega Power Fist in an HtH party.

a green starDon't give him Psycho, Buffout or Jet, because of his heart condition (he'll die on you). All other drugs are fine including Super Stimpaks. Contrary to what Internet rumours say, the Heart Pills have nothing to do with Cassidy.

a green star Cassidy will not join you if you are a Slaver or Childkiller or have a karma of -101 or lower, but he doesn't leave if he's already in your party when you acquire these traits.

a green star Two bugs regarding Cassidy have been reported. One makes his combat settings reset regularly, which is actually pretty annoying. Another is that his skill switches to Melee Weapons if you equip him with Power Armor, only to switch back after he gains a level. The latter is not a bug, as explained by Geoffrey Bateman: "For the first two levels, Cassidy's Small Guns skill is less than 6 points higher than his Unarmed and Melee skills, which means that the ST +3 bonus from Power Armor would boost those skills past Small Guns and make one of them his speciality. That's why it disappears as he gains levels."

a red star Cassidy has some of the coolest combat taunts in the game... for he will sometimes recite combat messages from Wasteland ("ground round", "thin red paste", "undertaker's nightmare").

Lenny: Found in Gecko. Lenny is perhaps useful for a pack rat but not much more. Take him only if you favour large parties.

* Main skill: Doctor.
* Other notable skills: Small Guns.
* Animation frames: Knife, pistol, SMG.
* Hit Point progression by level: 129, 154, 181, 206.
* Suggested weapon progression: Some kind of pistol. Try to get him a .223 Pistol, that's the weapon I got him to make the most of. Maybe a H&K G11E or HK P90c if you're not worried about him spraying you.

a green star Lenny will leave if you acquire the Childkiller or Slaver reputations, have a karma of -101 or lower, or have CH 1. Will attack you if you are in Gecko and have disabled the plant or turned the ghouls hostile. Won't rejoin you if your town reputation in Gecko is Hated or worse (e.g. if you blew up the plant or killed several ghouls, but killing only one or two is OK).

Marcus: Found in Broken Hills, Marcus is a mixed blessing. On the one hand he's big, carries a lot, and makes things go boom in the night... On the other hand, he's slow, he can't wear armour and favours weaponry that kills party members.

* Main skill: Big Guns.
* Other notable skills: Energy Weapons, Unarmed.
* Animation frames: Throw, large rifle, minigun, rocket launcher.
* AC/DT/DR: 20/4/30 (1), 10/4/30 (2-4), 20/5/40 (5-6).
* Hit Point progression by level: 130, 145, 165, 175, 190, 205.
* Suggested weapon progression: Minigun at first, perhaps Bozar if you find it and like to scrape other party members off walls, Turbo Plasma Rifle as soon as possible. Pulse Rifle even later on. Mega Power Fist works well if he doesn't get himself killed charging ahead.

a green star Initially won't join you if your karma is below 0. Won't rejoin if your karma is -101 or lower or you're a Slaver or Childkiller. Will attack you if you're an enemy of Broken Hills and Marcus is not in your party (and unlike Sulik and Lenny you don't have to be in Broken Hills for him to attack). Attacking Marcus when he's not in your party will turn Broken Hills hostile no matter where you do it.

Myron: You should pick up Myron to initiate the Jet quest, then leave him somewhere. His primary use is to make chems. Let him do this for all of the ingredients you happen to be carrying (he checks both his own and your inventory) before you dump him somewhere accessible (e.g. outside some shop you'll be visiting regularly anyway), revisit when you've picked up new ones. The only reason to actually bring Myron along is to hear other characters pick on him, and see his level up comments.

* Main skill: Science.
* Other notable skills: Energy Weapons.
* Animation frames: Throw, knife, pistol.
* Hit Point progression by level: 70, 77, 92, 107, 122.
* Suggested weapon progression: You can let him use the Needler Pistol until you run out of ammo for it. Get him a Plasma Pistol or if possible a Pulse Pistol. Expect him to miss a lot. If you can be bothered to chase after the Alien Blaster, you should do so.

a green star Give Myron a Scorpion Tail and he'll make some Antidote. Give him a Broc Flower, a Xander Root and an Empty Hypodermic and he'll make a Stimpak. If you have IN 8 and Science 76% and ask him to make Stimpaks, you can enable the option to make Super Stimpaks; for this he needs a Fruit, a Nuka-Cola and a Stimpak. In practice the number of Stimpaks you can make will be limited by the number of Empty Hypodermics in the game, since you can get unlimited roots and flowers. Theoretically you could make any number of Super Stimpaks, though, since the ingredients for those replenish in shops, random encounters and working Nuka-Cola machines.

a green star Whenever you try to ditch Myron, you can get him to promise to show you the location of a Mordino stash in Golgotha (which appears on your world map if it wasn't there before) in exchange for not doing so. He doesn't actually actively show you to it, but the stash exists; see the Golgotha section for the details. Once you dig it up, he'll promise to carry more stuff instead (apparently this was supposed to raise his Carry Weight by 10, but it doesn't work).

Brain Bot: A.k.a. Skynet, which refers to the best incarnation of this NPC and the only one that can earn levels. This robot is found in the Sierra Army Depot and must be assembled before it can get on the road. Whether it's useful or not depends on which brain you put into the bot: the cybernetic or human brain will produce a sniperbot, while any lesser brain produces a stupid donkeybot. Since it's possible you won't be able to get Skynet until late in the game, you might already have Gauss Rifles on Vic and Cassidy, and if so you won't need another sniper. Is always painfully slow. You can use Repair to heal the Brain Bot, but not use tools.

* Skill: Unarmed (2 worst brains), Small Guns (2 best brains).
* Animation frames: SMG, rifle.
* AC/DT/DR: 20/8/40 (1), 20/5/40 (2-6, 3 worst brains).
* Hit Point progression by level (best brain only): 115, 143, 155, 179, 197, 210
* Suggested weapon progression (2 best brains only): Sniper Rifle, Pancor Jackhammer or HK P90c then Gauss Rifle, or H&K G11E if you want it spraying expensive ammo.

a green starThe Brain Bot is the only NPC that can't be healed using First Aid, Doctor or chems. However, Skynet can repair itself to full HP using its internal repair systems if you tell it to. What if they shoot up its internal repair systems? Well, that's what backup internal repair systems are for.

Robodog: A.k.a. Cyberdog. Found in New California Republic. Don't pick him up. Although Robodog is primarily organic and can be healed using First Aid and Doctor, you can also use a Tool or a Super Tool Kit on him about once per hour, which will heal 10-40 HP if you pass a Repair check. You will also be able to heal him more efficiently if you have good Speech - don't ask. Robodog is another of those "same HP for two levels" critters.

* Skill: Unarmed (of course - he doesn't have arms. Ha ha ha! Sorry).
* AC/DT/DR: 10/4/30.
* Hit Point progression by level: 97, 107, 107, 127, 137.
* Suggested weapon progression: None.
coffee grinder

morki
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Gorro, gimme five! Spammen ohne Nachteil, so wie man es mag ...

Beitrag von morki » 24 Jun 2004, 16:24

Goris: Found in Vault 13. If he's with you at the time of the Vault 13 massacre, he'll leave to return there. Once you go there you can pick him up again. But would you want to? He can't use armour, and the animation where he removes and wears his robe is annoying as hell.

* Skill: Unarmed
* AC/DT/DR: 20/5/40 (1-4), 25/6/40 (5-6).
* Hit Point progression by level: 125, 134, 145, 155, 166, 175.
* Suggested weapon progression: His Claw.

a green starInitially won't join you if your karma is below 0, you have a negative town reputation in Vault 13, or you are a Berserker or Childkiller. Will leave and return to Vault 13 if your karma falls below 0 or you become a Berserker or Childkiller. Won't rejoin you if your town reputation in Vault 13 is Hated or worse (i.e. you killed a few people).

a green star There's a bug where, if you try to pick Goris up after the Vault 13 massacre, he'll join you but every time immediately leaves your party again (because a variable is never reset). This happens if he's in Vault 13 and you didn't already go through the "pack is in trouble" thing (which would be true if you never had him in your party before). To counteract the bug just save and load the game, or leave Vault 13 so that you are outside the vault door, then return and recruit Goris.

a green star When Goris leaves your party, either because of his pack being in trouble or because he doesn't like you, he actually tags along invisibly, waiting for you to pass by Vault 13 so he can reappear in his usual position. In this state he does not count towards the party member limit; however, as discovered by Sy he will continue to gain levels as if he were in your party.

a green star Starseeker adds in defence of Goris: "I actually consider Goris to be a better character than most because of his high percentage of critical hits. He can usually take out a floater in one or two turns for me, and he carries more stuff." In my own experience, however, Goris doesn't compare to Sulik and Cassidy equipped with Mega Power Fists and Power Armor even at his highest level, and his relative lack of combat options tends to leave him extremely vulnerable. Also, unless you take a shortcut to pick Goris up early, you'll have to wander the wastes a lot to get him to that level.

K-9: Found in Navarro. Another useless robodog (albeit the best dog NPC, for what it's worth). Actually the game calls it "Cybernetic Dog". K-9 counts as an organic creature for healing purposes.

* Skill: Unarmed (ahem).
* AC/DT/DR: 25/10/30 (1), 0/10/30 (2-5).
* Hit Point progression by level: 127, 129, 131, 133, 137.
* Suggested weapon progression: RoboteethTM.

a green star Will leave if you become a Childkiller or have a karma of -101 or lower, and once it's left in this manner you can't pick it up again (even if your karma goes up).

a green star Note that K-9's armour definition seems to be bugged so that it actually loses its innate AC bonus after it levels up.

Dogmeat: Found in the Cafe of Broken Dreams special encounter. Pick him up if it's early in the game, or for the nostalgia value, or to attack him and kill Mel.

* Skill: Unarmed.
* AC/DT/DR: 10/4/30 (1-4), 15/4/35 (5-6).
* Hit Point progression by level: 98, 108, 118, 128, 141, 151.
* Suggested weapon progression: None.

a green starIf you ever hurt Dogmeat while he's not in your party, Mel [Gibson] shows up packing a H&K G11E and they both attack you. Early in the game that could be very dangerous. If you kill Dogmeat in a single round Mel won't appear.

Pariah dog: Found in a special encounter and described in that section. Someone somewhere obviously likes the idea of dog NPCs. This one will join over the party limit and follow you indefinitely, but you can't give it instructions, tell it to stay or anything.

* Skill: Unarmed (will not fight).
* AC/DT/DR: 20/5/40.
* Hit Point progression by level: 750 (does not level up).
* Suggested weapon progression: None.

a red starIn v1.0 the corpse of the pariah dog would reportedly follow you around forever, taking up an NPC slot and not returning your Luck to normal.

You can also gain some more or less temporary allies who will follow and fight alongside you but who do not function as true party members (not counting those who'll only join you for a single battle):

Smoke: Nagor's dog in Arroyo.

Smiley: The trapper stuck in the Toxic Caves.

Bess: The brahmin in Modoc. She's included in the NPC count, but since you won't have her around for long it usually doesn't matter.

Xarn: The deathclaw captive in Navarro.
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Beitrag von Borschki » 26 Jun 2004, 18:22

nicht schlecht das mafio das geschrieben hat ohne die STRG+C und STRG+V funktion zu kennen
:D



:poke:
Lange Pfade luden ein...


21.09.2004 - Einweisung
23.12.2005 - Freilassung

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Beitrag von Gorro der Grüne » 26 Jun 2004, 18:31

Original geschrieben von morki
Lade einfach bei einem Levelaufstieg von dir so lange, bis mehrere Kameraden bunten Text von sich geben ;)
Meine alte eigene Liste für Marcus, Tycho, Goris, Vic und Sulik ist abhanden gekommen.
Tycho?


²Borschki

was soll Mafio abgeschrieben haben?
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Beitrag von Nightkin » 26 Jun 2004, 23:58

Tycho ist das Fallout 1 Gegenstück zu Cassidy.

Borschki meinte wohl das Mafio das alles nochmal selber geschrieben hat :D
CLINT EASTWOOD

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Beitrag von Gorro der Grüne » 27 Jun 2004, 08:31

Original geschrieben von Nightkin
Borschki meinte wohl das Mafio das alles nochmal selber geschrieben hat :D
Auch für Dich, die postings sind von Morki
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Beitrag von Nightkin » 27 Jun 2004, 11:13

:dozey:

Aber er hat das nicht selbst von Hand geschrieben. Darum ging es Borschki.
CLINT EASTWOOD

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Beitrag von Mafio » 27 Jun 2004, 11:41

Ich hab seuit einer seite nix geschreiben und wenn hab ich kene copy funktion gebraucht

@EkemekBok: Wer wie ein Orkt nicht lesen kann der schaut sich nur die bilder an :D
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur! :khelle:

morki
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Beitrag von morki » 27 Jun 2004, 13:31

Jo, ich bin schon ein Hecht. Dass ich so viel auswendig weiss über Fallout 2 ... das Hinschreiben hat aber ein bisschen gedauert. *hüstel* :D

Mit Tycho meinte ich den einen Typen aus der Bar, der mit dem Herzfehler in der Vorstadt von Bunkerstadt(?). Vielleicht hiess er ja doch Cassidy? Oder Tycho? Wayne?


edit: Cassidy: Found in Vault City. Quite possibly your best choice. Very good with a rifle, but a good HtH fighter as well.


Peinlich, peinlich, jetzt werde ich schon mit Mafio verwechselt ... :red:
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Nightkin
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Beitrag von Nightkin » 27 Jun 2004, 13:32

Mafio, morki wo ist der Unterschied? :D

:P
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Beitrag von Mafio » 27 Jun 2004, 15:11

der eine ist ein idiot und endet mir KI undder andere nicht und endet mit IO
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur! :khelle:

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Beitrag von Nightkin » 27 Jun 2004, 17:02

Original geschrieben von Mafio
der eine ist ein idiot und endet mir KI undder andere nicht und endet mit IO
Wenn ich mir Deine Rechschreibung so betrachte, weiß ich nicht wer der wirkliche Idiot ist :D
CLINT EASTWOOD

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Beitrag von Gorro der Grüne » 27 Jun 2004, 17:21

MAFI di O t ???
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Beitrag von Nightkin » 27 Jun 2004, 17:24

hmmjo
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Beitrag von morki » 27 Jun 2004, 18:23

Original geschrieben von Nightkin
Mafio, morki wo ist der Unterschied? :D

:P
Och nööö ... jetzt mach doch nicht alles kaputt :(
Ich habe letzte Woche doch erst meine viermonatige psychatrische Behandlung wegen Minderwertigkeitskomplexen in Zusammenhang mit spontanen Zorn- und Gewaltausbrüchen abgeschlossen. :cry: bääähä ... :cry:

Na warte ... ich krieg dich! :hackman:



@ Brotfreund Mafio: :P :P :P
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Beitrag von Nightkin » 27 Jun 2004, 19:51

:hackman: hilfäääääääääääääääääää
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Beitrag von Düsenschrauber » 29 Jun 2004, 13:44

@Y

Du schließt doch sonst so schnell die Spam-Theads,was ist mit dir los? :khelle:
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Fuck Alcohol,Drink Pepsi! ^^

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Beitrag von Mafio » 29 Jun 2004, 14:48

Auf urlaub?
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur! :khelle:

Nightkin
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Beitrag von Nightkin » 29 Jun 2004, 15:48

Nee, der hängt nur noch im MI rum.
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Beitrag von Ypsilon83 » 29 Jun 2004, 20:04

Gut, dass ihr mich daran erinnert.

Ich wollte euch eigentlich noch ne Chance geben.....


Hm, ich hab heute zu gute Laune, der Thread bleibt noch offen.


Y
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Beitrag von Nightkin » 29 Jun 2004, 21:29

Original geschrieben von Ypsilon83

Hm, ich hab heute zu gute Laune, der Thread bleibt noch offen.
narf, nu sag nochmal einer Mods wären nicht willkürlich. :eek:
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Das ist nicht Euer Schind- sondern MEIN Hülfsthread

Beitrag von Gorro der Grüne » 01 Jul 2004, 17:27

1) wie komme ich in das abgesperrte Areal unterhalb der Westinranch?



2) Ich habe in diesem Forum mal gelesen, daß in der NKR Powerrüstung als Waffe angesehen wird. Ich werde/wurde weder mit der gehärteten noch mit der Mark II angegriffen.

Gilt das nur für die einfache PR, oder war die ganze Aussage Unfug?


3) Ist der Sprengstoff außer für Morde für irgendetwas nützlich?

Sämtliche Versuche Wände, Geröllhalden oder was auch immer zu sprengen waren umsonst.

Die Türen im Tempel, Army Base (bei SF) und im Keller von the Den haben natürlich gefunzt, aber ansonsten nur Nieten.

Was man natürlich auch machen kann ist in der SierraArmyBase die bots durch Sprengstoff vorschädigen. Aber nachdem man nur Zeitzünder hat, ist das auch nicht so doll.

4) Chemiebücher die 2. Ich kann aus den Dingern nicht das geringste lernen.
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Nightkin
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Beitrag von Nightkin » 01 Jul 2004, 20:02

1. Du mußt Dich als Arbeitskraft anmelden. An einem bestimmten, zu einer bestimmten Zeit werden immer neue Arbeitkräfte auf die Farm gelassen. Wo Du Dich dafür aber anmelden mußt weiß ich nicht mehr. War auf jeden Fall irgendeine Institution in der NKR, oder wars der Wächter am Tor? :confused: bin mir hier nciht mehr sicher

2. ka, is doch Rille :rolleyes:

3. Ich hab Sprengstoff nie benutzt. Hatte zwar immer 1-2 Ladungen für verschlossene Türen bei, aber eingesetzt hab ich das Zeugs nie. Ist wohl wirklich nur für Attentate gut.

4. ka :D
Welchen Wert sollten Chemiebücher gleich steigern?
Möglicherweise ist dieser Wert schon so hoch, dass Du aus den Büchern keine neuen Erkenntnisse gewinnen kannst. In diesem Fall solltest Du auch eine Textmeldung bekommen.
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Buntaro
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Beitrag von Buntaro » 02 Jul 2004, 09:10

@Gorro:
zu1.) meinst du das Haus von Carlson ? In dem Sektor, wo auch Präsidentin Tandi ist ?
dazu einfach den Präsi-Pass von Gunther Tandis Sekretär) stehlen

zu 2.) hab ich noch nie gehört, gemerkt, ... nur keine Waffen dürfen in deiner Hand oder der Hand deiner Gefährten sein

zu 3.) für den Safe bei Bishop, für den Destillator der Wrights, um die Uhr in Modoc zu finden (unterirdischen Güllehaufen wegsprengen), wie du sagst mache Morde;
aber er ist sicher nicht so wertvoll wie in JA2, allerdings da wo man ihn braucht (Tempel, Modoc) die einzige Lösung (in JA2 braucht man ihn nicht, er macht aber Spaß)

zu 4.) was denn für Chemie-Bücher. ich kenne nur Waffenhandbuch, Dean´s Electronics, 1.Hilfe Buch, Wissnenschaftsbuch, Buch zum Draußen-überleben
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Beitrag von Gorro der Grüne » 02 Jul 2004, 09:44

3) Den Güllehaufen hatte ich nur vergessen und Bischoff's Safe wurde nach dem Entfernen der Falle geknackt.

Ich wollte halt in der Armybase bei SF mich durch die Verschüttungen Richtung nicht erreichbares Gelände durchsprengen.

4) das mit den Chemiebüchern (schauen wie Wissenschaft aus) habe ich gerade SABthread nochmals ausgeführt)
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Vic ist stinkig

Beitrag von Gorro der Grüne » 06 Jul 2004, 18:51

Nachdem ich mir den Sielstand 0000 (Aroyobrücke) aufgehoben hatte bin ich zwecks Vermeidung einiger Fehler nocheinmal auf ihn zurück.

Vic läßt sich nicht mehr ansprechen, er ist zwar im Team und kämpft, aber das einzige was noch funktioniert ist ihn 'bestehlen'.

Keine Gesprächsmöglichkeiten, keine normalen Tauschgeschäfte.

Wenn überhaupt was kommt dann sinngemäß 'Du mir nicht gehen auf Eier'. Er hat keinen Organschaden.

Es bringt auch nix ihn mit Alohol zu traktieren oder ihm im Cat's Paw ein Mädel zu gönnen. Ich hatte gehofft das vielleicht die Konfrontation mit Val was bringt -nijente-. Selbst ihn anschießen habe ich probiert. Nix


*verwirrtsei*
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Beitrag von Nightkin » 06 Jul 2004, 19:22

Klingt nach einem herben Bug. :eek:
Schonmal einen anderen Spielstand geladen und geschaut ob Vic sich da anreden läßt?
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Beitrag von Gorro der Grüne » 06 Jul 2004, 20:04

Wörtlich sagt er: "Ich habe die Nase gestrichen voll"

Alle drei saves nach seiner Rekrutierung sind betroffen (0002-0004). Er hat aber zwischen 0003 und 0004 gelevelt.

Am zusammenschießen von Bramin dürfte es nicht liegen, das mache ich nämlich in jeder Zufallsbegegnung und es gab noch nie Probleme mit Vic.

Ich habe es erst recht spät gemerkt, da ich Vic früh im Spiel nicht als Träger misbrauche (das machen Sulik und CMcR). Ich wollte ihm als Neubürger von Bunkerstadt eine Metallrüstung aus dem amenties center spendieren.

Kein mod nur Namen von Buffy in Nareen geändert.


Sehr seltsam beemerkte der Igel, und stieg von der Klobürste.
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Enklavendeppen die sich zum sterben hinter mein Auto stellen,

Beitrag von Gorro der Grüne » 04 Okt 2004, 21:51

und dort von Markus zu Glibber reduziert werden.

Ich kann die Beute nicht aufheben da sie von der Karre verdeckt wird.

Wenn ich Myron in einer Zufallsbegegnung stehen lasse taucht der Depp an anderer Stelle wieder auf.

Frage: Taucht die Beute auch wieder auf oder ist sie für immer verloren?

Ich find nix.
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Beitrag von Nightkin » 04 Okt 2004, 23:01

An die Beute kommst Du nicht mehr ran. Aber ist doch nicht so tragisch, oder? Man kommt doch ständig in irgendwelche Zufallsbegegnungen, und mehr als ne Minigun, oder so tragen die Typen eh ned mit sich rum.
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Beitrag von Gorro der Grüne » 05 Okt 2004, 21:00

Es wär einfach aufgeräumter
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Beitrag von Buntaro » 06 Okt 2004, 13:38

wo was gelöscht wird, kann nichts aufgeräumt sein !
;)
Charlie surft nicht !

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